بازیکنان کلیدی در بازارهای سرمایه
نوشته شده توسط : Mihayloo

در این مقاله ، ما یک مرور کلی از بازیکنان کلیدی و نقش های مربوط به آنها در بازارهای سرمایه ارائه خواهیم داد. بازارهای سرمایه از دو نوع بازار تشکیل شده است: اولیه و ثانویه. این راهنما مروری بر کلیه شرکتها و مشاغل بزرگ در بازارهای سرمایه ارائه می دهد.

key players in finance

مرکز: جیمی دیمون ، مدیرعامل J. P. Morgan Chase

بازارهای اولیه در مقابل ثانویه

در بازار اولیه ، چهار بازیکن اصلی وجود دارد: شرکت ها ، موسسات ، بانک های سرمایه گذاری و شرکت های حسابداری عمومی. موسسات سرمایه را در شرکتهایی که به دنبال گسترش و رشد مشاغل خود هستند ، سرمایه گذاری می کنند ، در حالی که شرکت ها در ازای سرمایه گذاری خود بدهی یا حقوق صاحبان سهام را صادر می کنند. بانک های سرمایه گذاری برای مطابقت با موسسات و شرکت ها بر اساس مشخصات ریسک و سبک سرمایه گذاری آنها استخدام می شوند.

سرانجام ، شرکت های حسابداری عمومی مسئولیت تهیه ، بررسی و حسابرسی صورتهای مالی ، کار مالیاتی ، مشاوره در مورد سیستم های حسابداری ، M& A و افزایش سرمایه را بر عهده دارند. از این رو ، بنگاههای حسابداری عمومی در بازار اولیه نه تنها به شرکتها کمک می کنند تا سرمایه را جمع کنند بلکه به تهیه ، بررسی و حسابرسی صورتهای مالی نیز کمک می کنند تا از نمایندگی منصفانه عملکرد مالی آنها اطمینان حاصل کنند.

در حالی که صدور اوراق قرضه جدید و سهام جدید در ازای سرمایه در بازار اولیه رخ می دهد ، بازار ثانویه برای فروش و تجارت اوراق و سهام قبلی صادر شده است. خریداران و فروشندگان درگیر معاملات در مبادله می شوند ، در حالی که بانک های سرمایه گذاری با ارائه پوشش تحقیقاتی سهام ، این روند را تسهیل می کنند. این توانایی برای فروش آزاد و تجارت اوراق بهادار به میزان قابل توجهی نقدینگی بازار را افزایش می دهد.

چهار بازیکن اصلی در بازار اولیه

در زیر ما چهار بازیکن اصلی و نقش آنها در بازارهای سرمایه را تشریح می کنیم: شرکت ها ، موسسات ، بانک ها و حسابداری عمومی.

Key Players in the Capital Markets

1. شرکت ها

در بازارهای سرمایه ، شرکت ها به عنوان مشاغل عملیاتی رفتار می کنند که برای رشد و اجرای عملیات خود نیاز به سرمایه دارند. این شرکت ها می توانند در صنعت ، اندازه و موقعیت جغرافیایی متفاوت باشند. مشاغل شرکت هایی که مربوط به بازارها هستند شامل توسعه شرکت ها ، روابط سرمایه گذار و برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مالی (FP& A) است.

نمونه هایی از شرکت های معامله شده عمومی:

2. موسسات (مدیران صندوق "خرید طرف")

موسسات شامل مدیران صندوق ، سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران خرده فروشی هستند. این مدیران سرمایه گذاری سرمایه ای را برای شرکت هایی که برای رشد و بهره برداری از مشاغل خود به پول نیاز دارند ، تأمین می کنند. در ازای سرمایه خود ، شرکت ها به ترتیب بدهی یا حقوق صاحبان سهام را به شکل اوراق قرضه و سهام صادر می کنند. مبادله سرمایه و بدهی یا حقوق صاحبان سهام چرخه دو بازیکن اصلی در بازارهای سرمایه را تکمیل می کند.

نمونه هایی از شرکتهای برتر "خرید سمت":

  • همکاران
  • سنگ سیاه
  • kkr
  • گروه Carlyle
  • مدیریت جهانی آپولو

3. بانکهای سرمایه گذاری ("طرف فروش")

به عنوان یک واسطه ، بانک های سرمایه گذاری برای تسهیل معاملات بین شرکت ها و موسسات استخدام می شوند. کار بانکهای سرمایه گذاری این است که سرمایه گذاران نهادی را با شرکتها ، براساس انتظارات ریسک و بازگشت و سبک های سرمایه گذاری ، ارتباط برقرار کند. مشاغل مربوط به بانکداری سرمایه گذاری شامل مدل سازی مالی گسترده و تجزیه و تحلیل ارزیابی است.

نمونه هایی از بانک های سرمایه گذاری برتر:

  • گلدمن ساکس
  • جی پی مورگان
  • اعتباری
  • HSBC
  • مورگان استنلی
  • لیست کاملی از بانکهای سرمایه گذاری را مشاهده کنید

4. شرکت های حسابداری عمومی

بسته به تقسیمات آنها ، شرکت های حسابداری عمومی می توانند در بازار اولیه نقش های مختلفی را درگیر کنند. این نقش ها شامل گزارشگری مالی ، ممیزی صورتهای مالی ، مالیات ، مشاوره در مورد سیستم های حسابداری ، مشاوره M& A و افزایش سرمایه است. بنابراین ، شرکت های حسابداری عمومی معمولاً توسط شرکت ها به دلیل خدمات حسابداری و مشاوره خود استخدام می شوند.

نمونه هایی از شرکت های برتر حسابداری عمومی:

  • دلهره
  • PWC
  • ارنست و جوان
  • kpmg
  • گرانت تورنتون

بازیکنان کلیدی در بازار ثانویه

بر خلاف بازار اولیه ، جایی که صدور اولیه بدهی یا حقوق صاحبان سهام در ازای سرمایه وجود دارد ، بازار ثانویه امکان فروش و تجارت اوراق قرضه و سهام صادر شده را فراهم می کند. بازار ثانویه به بازیکنان این امکان را می دهد تا اوراق بهادار را به راحتی وارد کرده و از آن خارج شوند و بازار را مایع می کند.

Key Players in the Capital Markets

1. خریداران و فروشندگان

در بازار ثانویه ، مدیران صندوق یا هر سرمایه گذار که مایل به خرید اوراق بهادار یا بدهی هستند ، باید یک فروشنده را پیدا کنند. معاملات از طریق یک بازار مرکزی ، از جمله بورس یا پیشخوان (OTC) تسهیل می شوند.

2. بانکهای سرمایه گذاری

در حالی که بانک های سرمایه گذاری صدور اوراق و سهام در بازار اولیه را تسهیل می کنند ، آنها فروش و تجارت بدهی های صادر شده و سهام بین خریداران و فروشندگان را در بازار ثانویه تسریع می کنند.

بانک‌های سرمایه‌گذاری برای کمک به خریداران و فروشندگان در قضاوت، پوشش تحقیقاتی مربوط به پتانسیل صعودی، ریسک نزولی و منطق هر سهم را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، بانک های سرمایه گذاری اوراق بهادار را به نمایندگی از مشتریان می فروشند و معامله می کنند تا سود خود را به حداکثر برسانند.

خلاصه بازار سرمایه

در این مقاله به بررسی بازیگران کلیدی بازار سرمایه و وظایف آنها پرداختیم. بازار سرمایه را می توان به دو بازار مجزای اولیه و ثانویه تقسیم کرد.

در بازار اولیه، موسسات سرمایه خود را در شرکت هایی سرمایه گذاری می کنند که به دنبال رشد و فعالیت هستند، در حالی که شرکت ها در ازای آن، بدهی یا سهام صادر می کنند. بانک های سرمایه گذاری به عنوان مشاور برای موسسات و شرکت ها در زمینه ادغام و تملک (M& A) و عرضه اولیه عمومی (IPO) عمل می کنند. شرکت های حسابداری دولتی خدمات حسابداری و مشاوره ای را به بازیگران اصلی ارائه می دهند.

بازار ثانویه شامل فروش و تجارت اوراق قرضه و سهام منتشر شده در یک بازار متمرکز است. بانک های سرمایه گذاری خدمات فروش، تجارت و تحقیقات خود را برای کمک به خریداران و فروشندگان در تصمیم گیری در مورد اوراق بهادار خود ارائه می دهند.

منابع اضافی

از شما برای خواندن راهنمای CFI در مورد بازیگران کلیدی در بازار سرمایه سپاسگزاریم. برای گسترش دانش مالی خود، به منابع CFI زیر مراجعه کنید:





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: